8 matvarer du bør unngå hvis du har problemer med leddene

mai 4, 2017
Noen matvarer kan aktivere inflammatorisk respons i kroppene våre, og påvirke vår beinhelse. For å lindre betennelsen og redusere smerten din, bør du kutte ned på disse matvarene så mye som mulig.

Leddene dine støtter kroppen din. De forbinder beinene dine og gjør det mulig for deg å bevege deg.

Leddsmerter er et vanlig problem. Det kan skyldes betennelser, lesjoner eller utvikling av kronisk sykdom.

Leddsmerter relateres vanligvis til aldring. Det kan imidlertid også skje med unge på grunn av skade eller for tidlig forringelse.

Dette er uansett en tilstand som reduserer livskvaliteten. Fremfor alt kommer det i vei for bevegelse og evnen til å utføre daglige oppgaver.

Det er mange måter å redusere symptomenes intensitet på. Det finnes også noen faktorer som kan øke smerten.

For eksempel øker betennelsen ved at du spiser visse typer matvarer. De reduserer også mengden næringsstoffer du absorberer og kommer i veien for helbredelse.

Dette øker vekten din og får deg til å beholde avfall i blodet ditt. Blant annet kan dette føre til mer alvorlige sykdommer.

Vi vet at ikke alle vet hva disse matvarene er. Så i denne artikkelen vil vi dele de 8 mest viktige matvarene du bør unngå hvis du har leddsmerter.

Hold deg unna dem!

1. Bearbeidet og rødt kjøtt

Både bearbeidet og rødt kjøtt har skadelige kjemiske stoffer. Disse kan øke mengden betennelse i kroppen din.

Nitrittene og purinene forblir i kroppen din. I det lange løp forårsaker de smerter og stivhet i leddene dine.

2. Raffinerte sukkerarter

Å spise for mye raffinerte sukkerarter har mye å gjøre med en ubalanse i kroppens betennelsesprosesser. Dette inkluderer alle kilder til raffinert sukker.

Dette produktet øker produksjonen av kjemikalier kalt cytokiner. Disse fungerer i kroppen din på en måte som øker smerte og hevelse.

I tillegg inneholder disse produktene mye kalorier. På grunn av dette øker din vekt ved å spise dem, og dette resulterer i mer press på musklene og leddene.

3. Melk- og meieriprodukter

Melk- og meieriprodukter har vært relatert til leddsmerter. Dette fører til økt tendens til leddsmerter blant ungdommer.

Denne typen mat har høye nivåer av proteinkasein. Dette fører til økt betennelse i kroppen din.

Dette stoffet irriterer vevet som beskytter leddene dine. I store mengder kan det føre til at de forverres.

Dessuten er de matvarer som er rike på mettet fett. På grunn av dette øker de kroppsvekten og stimulerer betennelsen i fettvevet.

4. Salt

Å spise for mye bordsalt relateres til utviklingen av flere kroniske sykdommer. Disse påvirker livskvaliteten din.

Dette krydderet endrer væskens balanse i kroppen din. Samtidig øker risikoen for hjertesykdom og betennelse.

Kroppen din trenger en liten mengde salt for å fungere skikkelig. Men vi spiser vanligvis mer enn 10 ganger det vi trenger!

5. Maisolje

Maisolje er rik på fettsyrer. Disse oppmuntrer til produksjon av inflammatoriske kjemikalier i kroppen din.

De høye nivåene av kalorier reduserer kvaliteten på leddene dine. De gjør også betennelsesproblemer verre.

6. Egg

Det har vist seg at egg er sunne og gir oss en viktig mengde proteiner. Det er imidlertid ikke anbefalt å spise dem regelmessig hvis du har leddproblemer.

Siden de kommer fra dyr, gir de en betydelig mengde arakidonsyre. Dette er et stoff som ser ut til å øke betennelsen.

7. Raffinert korn og mel

Raffinert korn og mel er kraftige inflammatoriske produkter. De kan forårsake forverring og smerte i leddene dine.

Først av alt har de en høy mengde gluten. Dette er tøft for stoffskiftet ditt. Gluten forårsaker produksjon av stoffer som øker følelsen av smerte.

Å spise disse på daglig basis kan påvirke forekomsten av kronisk betennelse og autoimmune sykdommer.

Og dessuten: Disse har også tomme kalorier, som dermed bidrar til overvekt, hjertesykdommer og diabetes.

8. Hurtigmat og fritert mat

Kommersiell hurtigmat og fritert mat har høye nivåer av mettet fett og mel. Disse øker betennelsen i fettvevet.

De kan også forårsake utvikling av hjerteproblemer. Samtidig gjør de betennelse verre når det kommer til leddsykdommer.

Til slutt spiller kostholdet ditt en viktig rolle når det kommer til beinhelsen.

En redusering eller eliminering av mengden av disse matvarene i kostholdet ditt kan hjelpe deg med å redusere smerter og symptomer som er forbundet med disse.

Det er også lurt å spise mer mat rik på antioksidanter og omega-3-fettsyrer som har en anti-inflammatorisk effekt.

FRA NETTET