Hvordan undertrykke appetitten din naturlig

Det er mange naturlige kosttilskudd på markedet som har vist seg å undertrykke appetitten og hindre deg i å spise mellom måltidene.
Hvordan undertrykke appetitten din naturlig

Siste oppdatering: 03 april, 2022

Det er nok bekymringer i våre travle og hektiske liv allerede uten å stresse med å prøve å gå ned i vekt. Kalorikontrollerte dietter er ikke for alle, men visste du at det er noen naturlige måter for å hjelpe deg med å undertrykke appetitten?

En av hovedgrunnene til at folk slutter med diettene, er fordi de føler seg sultne hele tiden, men det trenger ikke være slik. Denne artikkelen vil se på forskjellige måter å undertrykke appetitten naturlig, inkludert å drikke mer vann, spise mer fiber og ta påviste naturlige kosttilskudd.

Så hvorfor ikke utvikle sunne vaner og prøve noen av disse beste tipsene før du gir opp dietten?

Prøv forskjellige matvarer

Å spise et sunt og balansert kosthold er ekstremt viktig hvis du ønsker å bli kvitt litt overflødig vekt, og det samme gjelder for å holde sulten i sjakk.

Å spise måltider med mye protein og sunt fett, som Omega 3, kan hjelpe deg med å føle deg mett lenger. Mat som egg, grønnsaker, frukt, fisk og magert kjøtt kan alle bidra til å mette deg raskere og hindre deg i å strekke deg etter godterier mellom måltidene.

En annen flott artikkel: Effekten omega-3 har på hjernen

Drikk mer vann

Det er et faktum at selv om vi vet at vi bør, drikker de fleste av oss ikke nok vann i løpet av dagen, noe som kan få oss til å føle oss trege og kan påvirke huden, håret og humøret vårt generelt.

Vann kan også hjelpe deg med å kontrollere søtsug og snacking mellom måltidene. Å drikke et glass vann før hvert måltid sørger ikke bare for at du holder kropp og sinn hydrert, men fyller deg også opp slik at du ikke føler behov for å spise et så stort måltid.

Naturlige kosttilskudd

Det er mange naturlige kosttilskudd på markedet som har vist seg å undertrykke appetitten og hindre deg i å spise mellom måltidene.

Produkter inkludert Garcinia cambogia, eplecidereddik og akasiebær er helt naturlige kosttilskudd og inneholder mye fiber som i hovedsak får deg til å føle deg mett, selv når du ikke er det. Nettsteder som er eksperter på naturlige kosttilskudd har disse og mange flere vitaminer og kosttilskudd tilgjengelig og er alltid tilgjengelig for å svare på spørsmål du måtte ha.

Fyll på med fiber

I motsetning til de fleste andre ting vi spiser, brytes ikke fiber ned for å bli fordøyd; derfor forblir den i kroppen lenger og bremser fordøyelsesprosessen, noe som gjør at du føler deg mett og mer tilfreds lenger.

Mat som er rik på fiber strekker i hovedsak magen, frigjør fyldehormoner og bremser magens tømmeprosess. Sunne fibre kan finnes i matvarer som grønnsaker, avokado, epler, mandler, chiafrø, fullkorn, bønner og belgfrukter.

Start dagen riktig

“Frokost er dagens viktigste måltid”. Dette er noe vi har hørt fra kostholdseksperter og ernæringsfysiologer i mange år. Selv om mange av oss ikke har tid til frokost, er det faktisk mye sant i det vi har blitt fortalt på grunn av skoleløp og hektisk livsstil.

Å spise en proteinrik frokost kan være nyttig for folk som har en tendens til å få søtsug midt på morgenen eller som trenger hjelp til å gå ned og håndtere vekten. Studier har vist at protein tar lengre tid for kroppen å fordøye enn karbohydrater, som kan undertrykke appetitten.

Egg inneholder spesielt mye protein, så prøv å ha egg eller en omelett til frokost for å holde deg mett frem til lunsjtid – og også for å øke energinivået. Perfekt hvis du stadig vekk legger merke til at du har lite energi midt på morgenen.

Grønn te

Grønn te.

Hvis du blir lei av å drikke vann, kan du nå ditt daglige væskeinntak ved å drikke grønn te, som er et naturlig appetittdempende middel. Grønn te kan hjelpe deg med å slutte å strekke deg etter godtebollen, og studier utført av ernæringsfysiologer rapporterer at katekinene i grønn te hjelper til med å stoppe glukose fra å flytte inn i fettcellene. Dette stabiliserer blodsukkeret, som igjen stabiliserer sulten.

Oppsummering

Disse utmerkede og velprøvde naturlige måtene å undertrykke appetitten din på kan virkelig fungere for deg. Vi håper du har hatt glede av å lese noen av våre beste tips. Bare husk at hvis du ønsker å gå ned noen ekstra kilo og holde dem unna, så tar det litt tid.

Det er også viktig at du spiser et sunt og balansert kosthold og trener regelmessig som en del av ditt pågående vektkontrollprogram.

Det kan interessere deg ...
5 yogaøvelser for å gå ned i vekt
Veien til Helse
Les det hos Veien til Helse
5 yogaøvelser for å gå ned i vekt

Det finnes enkle yogaøvelser for å gå ned i vekt som hjelper deg med å gå ned i vekt på kort tid. Her er noen av dem.