Prøv dette effektive kostholdet for å en smalere midje

· august 1, 2018
Du vil begynne å legge merke til resultatene av denne dietten i løpet av noen uker, om du trener i tillegg. Vær disiplinert og få magen du alltid har ønsket deg!

Ønsker du en smalere midje?

Å ha en slank og muskuløs mage er et felles mål for mange. Selv om det ikke er lett å få det til, er å miste noen centimeter rundt magen en viktig del av en slankere figur.

Den store irritasjonen er at det dessverre er dette området som samler opp mest fett. Resultatet er problemer som væskeretensjon, forstoppelse og andre plager som gjør at man ser oppblåst ut.

Før du prøver deg på noen mirakelmetoder, er det best å starte på en diett som er lav på kalorier, som hjelper funksjonene som gjør at du kan bekjempe fett.

På denne måten kan du unngå uønskede reaksjoner i kroppen, samtidig som du reduserer midjemålet, slik at magen ser flat og skulpturert ut.

Er du interessert? Ikke gå glipp av denne dietten som vi skal dele med deg.

Få smalere midje med et sunt kosthold

Smalere midje med sunt kosthold

For å effektivt få en smalere midje, må man forbrenne flere kalorier enn man konsumerer. Derfor, i tillegg til å redusere antall kalorier man spiser, er det nødvendig å begynne å trene.

Om dette blir gjort, setter metabolismen i gang jobben. Den forbedrer kapasiteten din til å omdanne næringsstoffer til energikilder. Derfor vil du, litt etter litt, legge merke til at vekten din går ned og magen begynner å bli flatere.

Et annet aspekt som må tas med i betraktningen, er hydrering. Det daglige forbruket av vann stimulerer fordøyelsen, og fremmer eliminering av væsker og giftstoffer som gir problemer med oppblåsthet.

Matvarer tillatt på dietten

For å følge et effektivt kosthold for å bekjempe magefett, er det viktig å gjenkjenne maten som er fordelaktig for denne prosessen. På denne måten kan du utvide kostholdet ditt uten å legge på deg.

Anbefalingene er:

  • Grønne grønnsaker (brokkoli, spinat, salat, bladbete osv.)
  • Frukt (epler, appelsiner, jordbær, bananer osv.)
  • Belgfrukt (linser, kikerter, bønner)
  • Egg
  • Magert kjøtt og fisk
  • Frø, nøtter og tørket frukt
  • Fettfrie meieriprodukter eller grønnsaksmelk (i små mengder)

Vi anbefaler:
7 sunne ketogene matvarer for vekttap

Forbudt mat på denne dietten

Smalere midje

For å få det beste resultatet ut av denne dietten, er det nødvendig å begrense eller kutte ut enkelte matvarer som er lave på næringsstoffer, men rike på mettet fett og sukker.

Disse inkluderer:

  • Godteri, kaker og bakverk
  • Prosessert kjøtt
  • Fritert snacks
  • Kullsyreholdige drikker og brus
  • Oster som er rike på fett
  • Vegetabilske oljer som soya- og palmeolje
  • Hele meieriprodukter
  • Hermetikk
  • Hurtigmat

Se også:
5 grønne juiceoppskrifter for å gå ned i vekt

Videre skal vi ta en titt på noen ideer for å hjelpe deg med å planlegge måltidene dine.

Frokoster

Smalere midje med sunn frokost

  • Te og tortilla med 4 eggehviter og spinat
  • En skive fullkornsbrød, en kopp vegetabilsk melk og et kokt egg
  • En kopp havremelk, en skive fullkornsbrød og en bolle med jordbær og blåbær

Formiddagsmat

  • Yoghurt naturell med en håndfull mandler eller valnøtter
  • En kopp hakket frukt (cantaloupe, vannmelon, epler)

Lunsjer

Smalere midje

  • Et kyllingbryst (100 g) og en salat med olje og eddikdressing
  • En grønn salat, et stykke magert kjøtt (100 g), et eple til dessert
  • En kopp grønnsakssuppe med kyllingbiter

Ettermiddagsmat

Smalere midje

  • En vannmelon- og jordbærsmoothie
  • Et stykke stekt kylling (100 g) med paprikaskiver
  • En skive fullkornsbrød med tomatskiver

Middager

  • Grønnsaks- eller kyllingsuppe med to fullkornstoastskiver
  • Et stykke grillet kyllingbryst og dampet brokkoli
  • To skiver fullkornsbrød med kalkunbryst og blandede grønnsaker stekt i ovnen.

Andre matvarer

Smalere midje med sunn frukt

  • Urter og krydder (ingefær, cantaloupe, kanel, kamille, basilikum osv.)
  • Vann (mellom 6 og 8 glass per dag)
  • Rensende frukt (vannmelon, papaya, cantaloupe, pære, kiwi osv.)

Du vil legge merke til resultatene av denne dietten i løpet av noen uker, så lenge du husker å trene. Vær disiplinert, og få magen du alltid har ønsket deg!