Tips for å oppfylle drømmen om en flat mage

· oktober 18, 2015
Mange drømmer om å ha en flat mage, noe som ikke bare er viktig for utseendet vårt, men også for helsen vår. Men for mange er dette et vanskelig mål, fordi de vil ha resultater uten å gjøre en innsats eller trene, noe som er (uten tvil) umulig.

For å oppfylle drømmen om en flat mage, kreves det mye engasjement og det er ikke nok å bare gjøre 20 situps og lignende. Du må utføre øvelser som trener hele kroppen. For eksempel aerobic, for å hindre at fettet samler seg på magen.

Når du begynner å gjøre mageøvelser, prøv å tren hver muskelgruppe og ikke bruk all tiden din på bare én. Sammenheng er nøkkelen hvis vi ønsker å nå målet. Du bør starte med noen få repetisjoner og prøve å trene i 20 minutter. Øk både vekten og tiden litt etter litt.

Hvorfor samler fett seg?

Vanligvis samles det fett rundt magen som et resultat av de dårlige ernæringsmessige valgene vi gjør, ved å spise mat med høyt fettinnhold. Mangel på frisk frukt og grønnsaker i kosten er en annen medvirkende faktor. Ting som stress, hormoner, og en mer stillesittende livsstil fører også til opphopning av fett.

Vi anbefaler deg å lese:
Forstå de negative effektene av stress

Tips for en flat mage

Tips for en flat mage

  • Fjern all fettrik mat fra kostholdet ditt og prøv å velg sunnere matvarer som frukt og grønnsaker.
  • Å trene regelmessig kan hjelpe deg å gå ned i vekt, eller i det minste å redusere nivået av fett som samler seg.
  • Unngå store måltider. Det er bedre å spise mindre måltider i løpet av dagen, men husk å velge mat som er næringsrik og inneholder lite kalorier.
  • Drikk seks til åtte glass vann om dagen for å holde deg hydrert.
  • Prøv å unngå mat som sauser, majones, sjokolade og iskrem siden de inneholder mye fett. Prøv å spise mer nøtter, fisk og olivenolje.
  • Reduser forbruket av sukkerholdig mat og brus.
  • Ditt siste måltid på dagen bør være minst to timer før du går til sengs, og det bør være et lett måltid, helst grønnsaker. En deilig salat ville vært perfekt.
  • Det er bedre å gjøre aerobicøvelser om morgenen.

Se også:
3 morgendrikker for en flat mage: Deilig!

Ikke glem!

Øvelse1

Det er viktig å huske at fettet man har fjernet kan komme tilbake raskere enn man er klar over om man slutter med treningsrutinen og går tilbake til gamle vaner. Det beste da er å være konsekvent og glemme latskap fordi resultatene er verdt et lite offer.