Mageøvelser du vil like å gjøre hjemme

Ved å kombinere ulike mageøvelser vil du sikre en komplett trening og en effektiv rutine, uten at du trenger å gå på treningsstudio eller bruke spesialutstyr.
Mageøvelser du vil like å gjøre hjemme

Siste oppdatering: 19 desember, 2018

Trening hjemme kan være en vanskelig oppgave hvis du ikke har kunnskap eller nok motivasjon til å gjøre det. I denne artikkelen vil vi fortelle deg om seks mageøvelser som du kan utføre hjemme.

6 mageøvelser du vil like å gjøre hjemme

1. Planken

Planken er en av de beste og mest vanlige av mange mageøvelser for å trene opp magemusklene. Du trenger ikke å gjøre repetisjoner, bare opprettholde riktig holdning. Denne øvelsen er en utfordring, siden du trenger holde ut og sette utholdenheten på prøve.

  • Denne øvelsen består av å sette bena i en utvidet posisjon og plassere deg i en push-up stilling. Albuene skal hvile på gulvet og holdes i samme høyde som skuldrene dine.
  • Det handler om å stramme magen og holde den stram. Jo lenger du holder på, desto bedre.
  • Denne øvelsen kan suppleres med push-ups hvis du vil. På denne måten er det en ganske nyttig hjemmeøvelse.
Kvinne gjør planken

2. Russisk vri

For å utføre denne øvelsen må du ligge på gulvet med ansiktet mot taket. Hold føttene tett sammen og strekk ut armene uten å bøye dem.

  • Når dette er gjort, må du vri overkroppen så langt du kan mot høyre. Deretter holder du i noen sekunder.
  • Deretter gjentar du på motsatt side.
  • Du må gjenta øvelsen to til tre ganger. Du kan kombinere den med andre øvelser for å få en komplett rutine.

3. Fjellklatreren

Denne øvelsen involverer nesten alle musklene i kroppen din og kan inkluderes i kardiovaskulære treningsrutiner, da det øker antall hjerteslag per minutt.

  • Når du starter, bør du plassere deg i en posisjon til å gjøre en push-up. Hold hendene dine under skuldrene, og hold kroppen din helt rett.
  • Deretter strammer du magemusklene og beveger kneet fremover.
  • Gjenta prosedyren fra startposisjonen, men med det andre kneet.

Med denne øvelsen vil du merke en stor forskjell, og kroppen din vil sette pris på det.

4. Saks

  • For å utføre denne øvelsen, bør du ligge på ryggen og legge hendene på gulvet.
  • Legg hendene dine under baken. Så, uten å skille armene, begynner du å heve ett ben.
  • Løft deretter begge bena og la dem sakse i luften i noen få minutter.

Hovedmålet med denne øvelsen er å skape en rett vinkel mellom de to beina. Det er viktig at du ikke bøyer knærne og holder beina hengende i luften.

5. Edderkopp-armhevinger

Kvinne gjør armhevinger

Denne øvelsen består i å heve seg opp. Deretter kan du prøve å berøre albuen din med kneet samtidig.

Navnet kommer fra de kompliserte bevegelsene du må gjøre for å oppnå det. Men det er veldig nyttig i åpne rom og lar deg utvikle magemusklene dine på en morsom måte.

6. Froskespark

Froskesparkøvelsen tjener til å jobbe med midtre og øvre del av magen, som utvilsomt er to av de vanskeligste områdene stramme opp.

  • For å gjøre det, støtt deg selv med baken og hendene på gulvet.
  • Løft deretter bena, med knærne bøyd.
  • Så beveger du bena frem og tilbake.
  • Hovedpunktet skal være magen din. Det er her du bør føle trykket og spenningen i treningen for at den skal være effektiv.
  • Du bør gjøre 10 til 20 repetisjoner.
Mann trener

Bonus

Bortsett fra å ta i bruk noen mageøvelser som disse, må du være klar over at for å oppnå effektive resultater må du være konsekvent og gjøre disse rutinene på kontinuerlig basis.

I tillegg må du ikke glemme viktigheten av å følge et sunt kosthold hvis du virkelig ønsker å oppnå resultater. Bare kombinasjonen av begge vil gjøre at innsatsen din betaler seg.

Det kan interessere deg ...
De beste øvelsene for flotte hofter
Veien til Helse
Les det hos Veien til Helse
De beste øvelsene for flotte hofter

For å opprettholde vakre hofter og en definert kropp, må du gjøre en innsats. Vi bestemt oss for å dele noen av de beste øvelsene for å oppnå flott...